söndag 22 april 2012

Cake pops

Har testat på något som jag tror är en stor fluga i USA de såkallade cake pops, hade inte hört talas om de förens min granne och hennes syster nämnde de för mig. Så jag gick genast upp och googlade men hittade inga bra recept då alla var på engelska. Sedan kom jag underfund med att jag har smakat på detta när jag var på min kusins bröllopsfest la vegas. 

Så jag gjorde ett eget recept med de ingredienser som jag visste att det skulle vara. Philadelphiaostoch kex.
 Första försöket gjorde jag på ett paket oreokakor och 400 g philiadelphiaost. Detta vart inte så bra då smeten blev väldigt kletig så jag fick ha de i frysen en stund innan jag kunde rulla de. De vart sådär fina (se bilden ovan). Hade svårt att avgöra omjag tyckte om de då jag inte tycker om oreokakor. Sambon uppskattade de väldigt mycket iaf.
Idag (22 April) tog den första omgången slut så jag var sugen på att testa igen. Denna gången med ballerinakakor som jag tycker om och bara 200 g philiadephiaost. Smeten blev mycket lättare att hantera och jag doppade de på pinnar som man ska. Blev riktigt nöjd med resultatet. Ska jag göra de igen blir det ännu mera mosade ballerina kakor i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar