lördag 28 april 2012

Dagens middag

För väldigt, väldigt längesedan bjöd Therése mig på middag. Kyckling i ugn med ädelost och druvor. Ibland så blir jag så otroligt sugen på det och har försökt att laga det själv. Visst blir det gott men inte lika gott som när Therése gjorde detta till mig. Tror att det var i sammanband med att jag fyllde år. 
Kanske känns konstigt att ha druvor i maten jag var lite skeptisk till det, men det är fruktansvärt gott och det är väldigt sött och gott mot den halvsalta såsen.
 Du behöver:

  • Grillad kyckling i bitar (eller quornbitar)
  • Grädde
  • Ädelost
  • Vitt vin
  • Salt och peppar
  • Vindruvor
Gör såhär:
  • Lägg bitarna i en ugnsäker form
  • Häll på grädde, vitt vin, smula ner osten och krydda med salt och peppar
  • In i ugnen i 20 min (ca 200 grader)
  • Ta ut och på med druvorna och in i ugnen igen i ca 10 min


Lycka Till!!!
Och tack Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar