måndag 23 april 2012

Vårruset

Jag har insett att träning är ju faktiskt rätt kreativt det med. 

Att man gör något med hela kroppen. Jag hade tidigare en blogg som bara handlade om träning, men insåg att inläggen blev färre och färre och handlade om typ samma sak. Bestämde jag mig för att stänga ner den. Men jag håller fortfarande mitt mål. 

Vårruset börjar att närma sig här i Karlstad och jag måste ta tag i min löpträning. Så att jag orkar de där 5 km. Ska försöka att springa varje dag fram till loppet, men jag kan så oerhört lite om löpning så jag vet inte om det är bra. Ska känna efter lite vad benhinnorna och knäna säger. Eftersom det var ett tag sedan som jag var ute och sprang så mjuk startade jag idag och sprang 1,8 km. Det märkliga var att jag inte alls tyckte att det var så värt jobbigt. hade nog klarat att springa 2,5 km idag. Hade inte alls samma flås, vet inte om det beror på att jag har börjat tänkt på min andning?
Detta är dagens runda, dock har jag inte bättrat på tiden utan sprang mycket saktare. Men jag har inte varit så konsekvent när jag möter tiden. Måste bli bättre att stänga av den när jag är klar och inte när jag kommer innanför dörren hemma. Det är kul att det känns bra och att det var kul att springa igen. Imorgon blir det en tur hem från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar